søndag 22. juni 2014

Og der var det 1000 bloggposter. En liten oppsummering


I går rundet denne bloggen 1000 bloggposter siden starten i 2008. En grei anledning til en liten oppsummering av seks år med bloggen.

79000 brukere har vært innom bloggen ifølge Google analytics siden 2010. Jeg har ikke tall på de første årene. I snitt er det 2000-2500 enkeltpersoner innom bloggen hver måned, I uka er det nå 800-900 personer som leser bloggen, og de gjør det i snitt et par ganger i uka.

Totalt har det vært 685000 sidevisninger siden starten.
Drøyt 500000 fra Norge, med USA og Sverige på de neste to plassene med 40000 visninger hver. Men noen av de amerikanske visningene kan ha vært søkemotorer.

De mest leste postene:
Dessverre er det de triste hendelsene som dominerer listen over de mest leste postene. Det er ikke så rart. Det er også de hendelsene som samler klatremiljøet, og som også engasjerer sterkt utenfor klatremiljøet. Og dessverre har det vært for mange dødsfall fra klatrere som har stått sentralt i klatremiljøet de siste par årene.
Her er en oversikt kopiert fra bloggoversikten:

6774

4165

3498
3388
2809
2582
1290
25. jun. 2012, 1 kommentar
1208
1080
993

Hensikten med denne bloggen er å gi interesserte klatrere en oppsummering av det jeg finner som berører klatring på en litt nerdete måte, og det er hyggelig å se at det er interesse og behov for en litt uformell og kjapp kanal i tillegg til det mer organiserte Klatre-Norge med vårt gode magasin og fine forbund. Jeg har også lagt vekt på å primært være positiv og inkluderende, det er et hyggeligere utgangspunkt enn å ta den kritiske rollen. En vesentlig del av bloggen er å ha en løpende dialog med andre engasjerte klatrere, og innspillene har vært helt avgjørende for at mange flotte prestasjoner har blitt kjent for andre. Takk for bidragene, og jeg håper bloggen fortsatt kan ha den funksjonen.

Ikke alle innleggene har handlet om klatring. I en periode i starten la jeg også ut ledere jeg skrev i Drammens Tidende, men det droppet jeg etter en stund siden det ikke hadde noen funksjon. I en periode var bloggen ganske lite aktiv. Men fra våren 2010 har det vært rimelig jevn produksjon med et par-tre hundre innlegg i året.

Jeg håper jeg kan fortsette med denne bloggen hvis det er interesse for å komme med innspill og for å lese den. For meg er dette en stort sett hyggelig biaktivitet ved siden av jobb og familie og egen klatring, og en unnskyldning for å holde meg oppdatert. Så får vi se hvor kjapt de neste 1000 bloggpostene kommer.




5 kommentarer:

  1. Stå på videre!
    En av de bloggene jeg er jevning innom, og som (nesten) alltid har nye oppdateringer av interesse.

    SvarSlett
  2. Jeg er klar for de 1000 neste!

    SvarSlett
  3. Takk for innsatsen ! ! !
    Veldig fint å kunne følge med på det som skjer innen klatring på et sted.

    SvarSlett