lørdag 23. mai 2015

Reddet av helikopter - uten skader etter 20 meters fall på Hægefjell i Nissedal (med hjelm)

Mannen skal ha falt oppimot 20 meter på den populære svaveggen i Nissedal ifølge mediedekningen til nå.  Selv om han brukte hjelm, så skal det være snakk om hodeskader. Han skal bli reddet ut med et SeaKing-helikopter. Ifølge politiet er det en mann i 50-årene fra Sandefjord.

Oppdatering et par dager etterpå: Se kommentaren nedenfor, heldigvis gikk det bra med klatreren. Og takk for at du deler erfaringene. Da kan kanskje flere klatrere lære av det. 

1 kommentar:

  1. Fra Facebook: Hei, og takk for all omtanke. Jeg har hatt litt uflaks da jeg sklei av oppe i bratta på Tyrion (rett under toppen), men englevakt når ulykken først var ute. Fall på 20meter høres mer dramatisk ut enn det var, jeg landa på ryggen i et bratt sva. Fallet ble såpass langt pga en sikring som poppa (friend). Både tauet og det bratte svaet har tatt av i landinga.
    Jeg ble hengende 6-7 meter under en hylle og klarte å kreke meg opp dit og fikk laga en provisorisk standplass.
    Gunnar gjorde alt riktig da ulykka var et faktum, og ordna alt på flott vis - Millioner av takk til ham!!!!
    Er sjekka etter alle kunstens regler, og ingenting er brukket! Har kommet meg hjem og er ganske forslått og litt lite mobil, men regner med å være på beina i løpet av uka

    SvarSlett