tirsdag 15. mars 2011

Treningstips: Magnus Midtbø blogger om (litt) av sine metoder

Magnus Midtbø har endret på bloggen sin, og nå har han lagt inn et par poster som formidler et par treningsmetoder for utholdenhetstrening. Det kan jo være inspirerende på tampen av en lang innendørssesong for de fleste av oss.

Jeg har lenge tenkt at jeg skulle videreformidle noen av de klatretreningsbloggene som finnes der ute digitalt. Det har ikke helt blitt noe av det, siden jeg tenkte å skrive en litt forklarende innledning til temaet og det raskt tar litt mer tid enn det denne bloggen strengt tatt skal kreve av meg selv.

Så jeg gjør det enkelt, og starter med å lenge til Magnus sin blogg på området. Nå bør ingen tenke seg at de dermed kan kopiere en av verdens beste klatrere på dette området. For dette er bare en helt grei framstilling av to ev de øktene som Magnus har brukt tidligere i livet på vei til å bli så sykt god som han er i dag. Det sier ingenting om hans vilje til å presse seg, alle årene bare dedikert klatring, og de naturlige egenskapene som tilsammen gjorde at Magnus for som en rakett opp mot klatrehimmelen mens de vanlig dødelige stod igjen og lurte på hva de hadde vært vitne til.

Men for alle som sliter med å få litt variasjon i klatreøktene sine, så kan det kanskje være noe å hente på både Heisen og Pyramiden. Selv om de færreste vel varmer opp på en 8- før de går oppover i gradene, slik Magnus viser til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar