mandag 22. juni 2026

Teodor Kirkebø gjør første repetisjon av norges hardeste bulder Tsunami


Teodor Kirkebø melder på instagram at han har repetert Tsunami i Lofoten. Tsunami ble førstebesteget av Thilo Schröder for to år siden og gradert 8C+. Teodor ser ut til å ha funnet en ny beta med en hissig helkrok, og foreslår 8C med sin beta. 

Teodor har gått fra å være en av de beste juniorene til å bli en av de beste buldrerne i landet og i Norden, med sterke plasseringer inne med blant annet sølv i NM i vinter og hard buldring ute. Dette er hans første bulder på 8C-graden, enten ruta er 8C eller 8C+. Men på juleaften ifjor flashet han 8B, noe ikke altfor mange norske buldrere har gjort, og han har gått 8B+. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar